مفهوم محیط و عملکرد در محیط از دید مدیریت استراتژی
بحثهای زیادی پیرامون محیطهای سازمانی در مدیریت استراتژی وجود دارد. که آیا محیطها عینی هستند، یا درک میشوند یا اصلا هر دو؟ این محتوا به سه مورد مهم از مفهوم محیط برای تئوری و عملكرد مدیریت استراتژی میپردازد: كنار گذاشتن نسخهای كه سازمانها باید با محیطهای خود سازگار كنند، تجدید نظر در مورد محدودیتها، تهدیدها، فرصتها و در آخر در نظر گرفتن نقش اصلی مدیران استراتژی.
فرآیند مدیریت استراتژی به زبانی ساده
مدیریت استراتژی از آن دسته کارهایی است که مانند لغت استراتژی خیلی به کار برده میشود؛ اما بیشتر افرادی که از آن استفاده میکنند مفهوم آن را به درستی نمیدانند. در ادامه ما بحث را با یک داستان شروع میکنیم و هر چه پیش میرویم این مفهوم برایمان روشنتر میشود.
تفکر استراتژیک: جنبه نرم مدیریت استراتژی
استراتژی فقط یک برنامه نیست، بلکه یک خط فکری است؛ استراتژی بخشی از مدیریت استراتژی است که بدون آن اجرای استراتژی میتوان گفت که ممکن نیست. تفکر استراتژیک خارج از مدیریت استراتژی یک سبک فکری است که زندگی روزمره ما نیازمند آن است.
استراتژی و عملکرد شرکتها: استراتژی شرکت و کسبوکار
در ادامه سلسه مطالب قبل که با استراتژی از تمام زوایا آشنا شدیم و به مزایا و ویژگیهای آن پیبردیم. در این دوره، ما استراتژی را به عنوان ابزاری تعریف میکنیم که فرد، شرکت یا سازمان بتواند هدفی را به سرانجام برساند. و در ادامه اهداف والاتری را بدست بیاورد و برتری خود را حفظ کند.
مزیتها و فقدان استراتژی برای سازمان
مدیریت استراتژی اساساً برای هر سازمان مورد نیاز است و مزایای مختلفی را ارائه میدهد. شاید مزایای استراتژی را خیلی کلی دیده باشید، یا اصلا بسیاری شرکت که هیچ برنامه استراتژی ندارند و موفق هستند را مشاهده کردهاید و مزیتی برای استراتژی نمیبینید. در این مقاله سعی بر آن است شما را از مزایای استراتژی مطلع کنیم و نشان دهیم آیا با نبود استراتژی در دنیای امروز واقعا میشود به موفقیت دست پیدا کرد؟ استراتژی چه کمکی میتواند به سازمان ما بکند؟
گالری
محبوب
آخرین اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید.
برای دریافت آخرین اخبار ، خبرنامه ما را مشترک کنید. بدون هرزنامه