صنایع مواد شیمیایی و پتروشیمی چین: استراتژیهای جدید برای دوره جدید (بخش ۳)
این پویایی جدید از طرف چین برای تکامل در صنعت پتروشیمی و مواد شیمیایی و رشد بیشتر ارزشها، در آینده به چه معناست؟
صنایع مواد شیمیایی و پتروشیمی چین: استراتژیهای جدید برای دوره جدید (بخش دو)
صنعت پتروشیمی در حال گذار است. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ قیمت نفت به بالاترین حد خود رسید؛ صنعت پتروشیمی رشد زیادی داشت مخصوصا برای چین. اما در این ۵ سال گذشته رشد این صنعت کاهش پیدا کرد اما هنوز هم مثبت است. از این رو کشورها در حال کار بر روی استراتژی و سیاستهای جدید هستند؛ که چین هم شامل آن میشود. پس در این بخش ما به بررسی استراتژیهای جدید این کشور پرداختهایم.
صنعت مواد شیمیایی و پتروشیمی چین: استراتژیهای جدید برای دوره جدید (بخش یک)
به نظر میرسد چین همچنان سریعترین رشد را در بازار عمده مواد شیمیایی داشته باشد، اما تغییرات مهمی در حال انجام است. برای موفقیت در این مرحله از توسعه، بازیکنان باید مجموعهای جدید از استراتژیها را بپذیرند.
استراتژیهای پایین دست نفت و گاز: پالایش و پتروشیمی
بازیگران پایین دستی در صنعت انرژی با برخی از بزرگترین چالشهایی که در این چند دهه دیده شدهاند، روبرو هستند. اگرچه این موارد ممکن است روی قیمت انرژیهای ناپایدار متمرکز شود، اما شرکتهای پایین دست با خطرات دیگری روبرو هستند. در صدر این لیست، تحولات در حال انجام در بازسازی این صنعت، قوانین مقررات جدید و ادغام شرکتها است. در این محیط، آنچه برای رقابت لازم است، یک استراتژی بلند مدت برای بهبود بهروری عملیاتی، کاهش هزینهها و محافظت از درآمدها و حاشیههای بازار است.
وضعیت صنعت پتروشیمی تا سال ۲۰۳۰ میلادی (بخش دو)
شرکتهای پتروشیمی در سراسر جهان باید برای یک بازی چالش برانگیزتر آماده شوند. عنصر مهم موفقیت، تمرکز مجدد بر برتری عملیاتی است
وضعیت صنعت پتروشیمی تا سال ۲۰۳۰ میلادی (بخش اول)
موقعیت مکانی کلید موفقیت در پتروشیمیها است؛ بازی در بازارهای نوظهور و دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت. با تغییر صنعت، شرکتها باید بر روی تواناییهای اصلی خود و برنامه ریزی استراتژیک سختتری فعالیت کنند